Kies de juiste Niche

nichemarkt

Wanneer je een eigen website wilt beginnen is het belangrijk om na te gaan wat je onderwerp wordt. Ons advies is altijd om te starten in een Niche. Een niche is gericht op een bepaalde groep Doordat de groep beperkt wordt dan de gehele groep kan er beter gefocust worden op kwaliteit of aanbod.

Neem nu dit voorbeeld;
U wilt zich richten op de verkoop van online luiers. Dit is een grote markt, maar u verwacht dat u 95% luiers zult verkopen van het merk Pampers en dat uw klanten voornamelijk op zoek zijn naar koopjes, aanbiedingen en de laagste prijs. Het is dan raadzaam om je te beperken tot de groep die Pampers koopt tegen de laagste prijs. Je kan dan een domeinnaam nemen zoals www.pampersaanbiedingen.net. Het voordeel is dat je veel makkelijker de juiste doelgroep bereikt. Zo is het met deze domeinnaam makkelijker om gevonden te worden in Google op Pampers aanbiedingen dan wanneer je kiest voor de domeinnaam luierspecialist.nl.
Nog een voorbeeld. Binnen internet marketing, zijn er verschillende vakgebieden te onderscheiden. Denk aan: zoekmachine optimalisatie, conversie optimalisatie, SEA (search engine advertising), video marketing, social media marketing etc. De hoofdgroep is internet marketing, de subgroepen vormen de verschillende niches.

Hoe kies de beste niche?
– Welke groep wil je bereiken?
– Welke niches zijn er in de markt?
– Welke niche is kent de grootste marge?
– Hoe zorg je ervoor dat deze het best bij je huidige dienstverlening past.

Waarom is dit zo interessant?
– Je zorgt ervoor dat je minder concurrentie hebt
– Je richt je volledig op de behoefte van de klant
– Omdat je een specialisatie hebt kan je wellicht een hogere prijs vragen.

Richt je dus tot een kleine groep die kan zorgen voor een hogere omzet!

Een reactie achterlaten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*